Класне керівництво ‑ це не робота, це спосіб життя

Якби в кабінеті у лікаря, юриста або дантиста

одночасно зібралися 30 чоловік із різними бажаннями та потребами,

а деякі, не маючи бажання там перебувати, постійно заважали б йому працювати, а лікар, юрист або дантист (без асистента),

мав би протягом дев’яти місяців, застосовуючи всю свою майстерність,

досягати високих професійних результатівось тоді, можливо, він би отримав деяке уявленняпро роботу шкільного вчителя.

Дональд Д. Куїнн, переклад з англійської

- Сьогодні ми з вами зібралися на педраді, що проводитиметься у формі тренінгу. Тренінг - це дуже цікавий процес. ВІН допомагає пізнавати себе, змінювати своє «Я» через спілкування, перебуваючи в довірливих умовах ,одночасно з отриманням нової інформації.

Тема нашої педради: «Роль особистості вчителя (класного керівника) у формуванні творчого працездатного учнівського колективу.

Притча про облізлому чорному верблюді. (2 хв.)

Помирав старий дервіш. Покликав він до себе трьох своїх синів і сказав, що залишив їм у спадок 17 своїх верблюдів. Старшому синові він заповів половину всіх верблюдів, середньому - одну третину, і, нарешті, молодшому - одну дев'яту частину цих 17 верблюдів.

Після смерті батька брати ніяк не могли поділити спадщину.

У той час повз їх селища їхав старець на облізлому чорному верблюді. Дізнавшись причину їхньої суперечки, він сказав: "Я вже старий для подорожей. Візьміть собі мого облізлого верблюда, і ви зможете поділити спадщину ".

Брати так і вчинили. Верблюдів стало 18. І старший брат відвів до свого сарай 9 верблюдів, середній - 6, а молодший - двох. Після цього в стороні залишився стояти облізлий чорний верблюд ...

"Вам вже не потрібен мій верблюд? - запитав старець. - будь ласка, поверніть мені його назад, може, він послужить ще і мені, і іншим ... "І старець поїхав далі ...

Безсумнівно, ця притча - про суть діяльності класного керівника:

· Приєднатися;

· Допомогти;

· Вчасно відійти в сторону, дозволяючи дітям йти своїм шляхом;

·Іти далі , щоб допомогти іншим.

У педагога є важка, але дуже важлива місія - бути класним керівником. Одні вважають її лише доповненням до своєї викладацької роботи, інші - навпаки, найголовнішою. Як би не була важка ця діяльність, вона, безсумнівно, потрібна дітям, оскільки основна структурна ланка у школі - це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні стосунки між дітьми.

Клас являє собою систему, яка допомагає реалізувати турботу про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. Організатором діяльності учнів у класі, координатором впливів був і залишається класний керівник

Учень 5-го класу чекає вчителя доброго та милого.

Учень 6-го класу чекає вчителя ввічливого.

Учень 7-го класу чекає вчителя справедливого, який не займається моралізаторством.

Учень 8-го класу чекає вчителя, що знає свій предмет, доступно пояснює матеріал.

Учень 9-го класу чекає вчителя, який однаково ставиться до всіх, на уроках застосовує ІКТ.

Учень 10-го чекає вчителя освіченого та вимогливого, об´єктивного в оцінюванні, з активною громадянською позицією.

Учень 11 класу чекає вчителя який добре знає свій предмет і вміє їм зацікавить

Заступник з навчально-виховної роботи.

Теорія поколінь X, Y і Z.

Покоління X – люди після 45-50 і старші. Класика жанру – наші з вами батьки!

Сім’я покоління Х:

Мало розлучень, щоб не траплялося. Терплять. Діти – сенс життя.

Робота покоління Х:

Працювати можна тільки тяжко.

Коли в 14 років я пробувала себе як модель, моя мама казала, що це робота для ледарів. А вихована дівчинка з порядної сім’ї не повинна отримувати гроші ні за що.

А я ще тоді дивувался: що ж поганого в тому, щоб не напружуватись і мати при цьому роботу!))) Мама тоді уявити навіть не могла, який то тяжкий хліб – хліб моделі!

Освіта покоління Х:

Вища освіта – обов’язково! Без диплому ніде на роботу не візьмуть. Як можна працювати не за спеціальністю, тим більше займатися бізнесом (бути торгашем та спекулянтом – який жах!), коли ти юрист чи економіст! Дуже високий рівень загальної ерудиції.

Пам’ятаю, як мені казав мій тато, коли я поступила до Університету:

- Ти тепер наречена найвищого ґатунку – в тебе університетська освіта!

Я питала хлопців, чи це додає мені балів в їхніх очах, як майбутній дружині, – моя освіта була далеко не на першому місці. А для покоління моїх батьків – пріоритет.

Цінності покоління Х:

Стабільність, щоб нічого не мінялося, головне - з/п і вчасно.

Їм потрібно доручати нескладні операції, не залучати до прийняття важливих рішень – їх це лякає!

Вони дуже відповідальні, коли картина світу для них звикла і зрозуміла.

Виконавці. Рішення потрібно приймати за них.

Для них правильно жити – терпіти заради світлого майбутнього, заради дітей, заради репутації (а що люди скажуть?). І вони терплять. Все, що тільки можна.

Інтернет покоління Х:

В більшості своїй не користувалися гаджетами, не дружать з інтернетом. Виросли без нього. Не розуміють його значення для сучасного світу, інколи глузують з цього.

Побут покоління Х:

Нічого не викидають (на горищах чи балконах можна знайти все для того, щоб побудувати повноцінне господарство з вінтажних речей на безлюдному острові).

Пам’ятаю, коли мої батьки затіяли ремонт і викинули стару чавунну ванну, мій дід кожного дня ходив у двір з нею прощатися, здається, навіть розмовляв, поки її не вивезли разом з рештою будівельного сміття.

Все в житті має приносити користь.

На днях жалілася моя подруга, що її заміська ділянка під загрозою рейдерського захоплення! Хто рейдери? Батьки!

Для її мами-пенсіонерки просто неприпустима думка про те, що на дачу можна їздити відпочивати, а не тяжко працювати! Для неї, як типової представниці покоління X, кожний клаптик має приносити користь, бути обробленим та дати врожай!

Або моя свекруха щиро не розуміла, як можна було кухню і вітальню об’єднати? Що значить “для краси, для простору, для інтер’єру”? Треба двері поставити! Терміново!

Гроші покоління Х:

Дуже економлять. Час – гроші, не про них. Готові їхати на 3-х маршрутках на інший кінець світу, щоб заощадити 10 грн і потім дуже цим пишаються. Їх шокує марнотратство у вигляді поїздок на таксі, ходіння по дорогим перукарням і ресторанам. Можна дешевше і смачніше все приготувати вдома, проїхатися трамваєм, а голову пофарбувати на кухні самостійно.

Покоління Y – від 30 до 45.

Покоління Y зустріло нове тисячоліття в молодому віці.

Сім’я покоління Y:

Аналізують помилки батьків. Не хочуть так жити. Багато розлучень. Не хочуть терпіти так, як їхні батьки. Готові терпіти, тільки по-своєму. Діти - одна з ознак успішності і реалізованості. Є багато жінок, бізнес-леді, для яких ні сім’я, ні дитина – не є головними цілями у житті. Вони реалізовуються у своїй справі і це декларують. Та все одно – без дітей якось не комфортно. Діти мають бути. Хоча б одна дитина. Для них також важливо - “А що люди скажуть?”

Робота покоління Y:

Пережили кризу 2008-2009 рр. Дуже працездатні, вміють йти до мети попри все, наступити на горло власній пісні зараз, щоб отримати бонуси потім. Хочуть віддачі від своєї роботи і більшу участь у прийнятті рішень. Вміють будувати стосунки, йти на компроміс заради цілі. Хороші управлінці. Не тільки виконавці.

Працеголіки, не вміють розслаблятися – яка відпустка, стільки роботи! Не вміють відключати мобільні телефони. Живуть під гаслом: “я повинен”. Якщо за щось платять – хочуть отримати максимум. Дуже вибагливі до сервісу і комфорту.

Освіта покоління Y:

Крім обов’язкової вищої освіти, часто - не одної, постійно навчаються на різних курсах і програмах. Диплом важливий, як статус. Також важливі знання, які здобуваються зі всіх можливих джерел.

Цінності покоління Y:

Вкладаються в людей. Вони допомагають іншим, їм допомагають. Виросли у дворах – вміють грати в команді. Для них важлива соціальна взаємодія. Потрібен колектив. Ставлять довгострокові цілі і йдуть до них.

Інтернет покоління Y:

Інтернет увійшов в їх життя в дорослому віці і вони цінують його можливості. Шкодують про те, що його не було в них, коли вони починали свої бізнеси. Щиро дивуються, як можна сидіти без грошей і без ідей, коли будь-яку інформацію можна отримати та надати, натиснувши пару кнопок?

Побут покоління Y:

Важливо мати всі зовнішні та внутрішні атрибути успішної людини – власну квартиру, машину, відпустку на пристойних курортах, сервіс, хороші ресторани, брендові речі, якісну освіту для своїх дітей, догляд за батьками. Все більше в моду входить здоровий спосіб життя. Дуже добре пам’ятають спартанські умови свого дитинства. Готові бути жертвами кредитів і іпотек, тільки щоб жити комфортно і їздити на хороших авто.

Гроші покоління Y:

Вміють заробляти, заощаджувати і накопичувати. Вимогливі до себе і до інших. Всі блага у своєму житті заробили самі.

І ось воно – жахливе покоління Z – люди до 30 років.

Сім’я покоління Z:

Рідко прив’язані до батьків. Швидко йдуть з дому у вільне плавання. Не вважають за потрібне одружуватися чи створювати стабільні союзи. Не хочуть заводити дітей. Все більше набирає обертів по світу рух “Свідо́ма безді́тність” (Childfree, чайлдфрі).

Робота покоління Z:

Люди швидких результатів. Не хочуть працювати без вихідних, щоб отримати 5 тис $ через 5 або 10 років. Не розуміють та не визнають субординацію:

Не налаштовані на кар’єру і планування.

Добре пам’ятають своє дитинство, порожній дім і відсутність батьків, які постійно працювали. Так, в них були класний одяг, крутий велосипед і модні гаджети (просунутіші інколи, ніж у батьків), та якою ціною? Тому вони не хочуть жити на роботі заради грошей.

Не визнають графіків, розкладів, нормованого робочого дня з 9.00 до 18.00. Не потрібний офіс, не приймають категорично поняття - “ходити на службу”, працюють дистанційно, живуть, де хочуть. Саме сфера діджитал дала таку можливість. Хочуть заробляти і отримувати винагороду не за час, проведений в офісі, а за результат.

Зараз багато компаній переходять повністю на дистанційну роботу. Це модно. Це дає результат.

Представникам покоління Z потрібна свобода.

Освіта покоління Z:

Кидають навчання у ВНЗ, куди вступили за рекомендаціями батьків, або якщо самі втратили цікавість. Їм навіть в голову не приходить, що диплом потрібно мати. Знають всі можливості для самоосвіти, і, коли їм потрібно щось дізнатися, мають миттєвий доступ до інформації.

Як не дивно, при цьому в них невисокий рівень загальної ерудиції, не володіють базовими знаннями з літератури, географії та історії, як покоління Х чи Y.

Нам, поколінню Y, щоб щось дізнатися з якогось конкретного питання потрібно було прочитати тонну книг! А їм достатньо натиснути одну кнопку, а вони цього не роблять. Проте – дуже креативні, вміють швидко обробляти багато різної інформації і видавати несподівані рішення.

Цінності покоління Z:

При перших невдачах здаються, безвідповідальні, як в соцмережах, так і по життю – не цей друг, так інший, не ця компанія, так інша.

Не розуміють цінність стосунків, не вкладаються в людей.

Виросли в атмосфері достатку і любові, звикли до схвалення. Батьки так компенсували нестачу уваги – купували їх прихильність подарунками та не завжди справедливими похвалами.

На всі звинувачення у безвідповідальності – єдина відповідь “Я легкий! Я ж вам пояснив, що я забув, проспав, передумав, втратив цікавість!”.

Не мають конкретних цілей, ні в бізнесі, ні в житті. Нічого не бояться.

Чіпляють до резюме фото в купальниках. Не з’являються на співбесіди, їм навіть в голову не приходить передзвонити і про це попередити.

Пам’ятаю розмову з молодою киянкою:

- Для чого ти відкрила ресторан? Який в тебе план розвитку бізнесу?

- Який план, ви що! Я хочу бути щасливою людиною в оточенні позитивних людей!

Інтернет покоління Z:

З народження проводили час за екранами моніторів своїх гаджетів. Не бігали по лісам і дворам, не розбивали колінок, не ховалися покурити за гаражі, виставивши когось на шухері. Не розуміють, як грати в команді, що значить почуття ліктя товариша, живуть самі по собі. Індивідуалісти. Покоління –“я”.

Побут покоління Z:

Їм не потрібний комфорт. Можуть спати в спальниках на голій землі і мандрувати світом автостопом. В них нема відчуття небезпеки. Не вибагливі. При цьому всьому серед них багато вегетаріанців, багато з них не палить.

Гроші покоління Z:

Гроші їх не мотивують робити те, що їм не цікаво. Гроші – це засіб отримати нові враження і емоції. Покоління мандрівників. Можуть жити в будь-яких умовах, в будь-якій країні. Все їх життя – наплічник та ноутбук. Зібралися і поїхали на нове місце.

Що, жахлива картина?

Що робити?

Замість того, щоб страждати від їх недосконалості, а головне, не відповідності нашій картині світу, давайте скажемо “НІ” своїм упередженням і просто адаптуємось до нової реальності, в якій нам доводиться жити.

Як мотивувати покоління Z, яке не мотивують ні гроші, ні кар’єра?

1. Задачі ставити конкретно і детально, як дитині.

2. З/п видавати кожний тиждень – вони хочуть бачити вже результат, а не в перспективі,

3. Активно хвалити (живуть в системі лайків та репостів),

4. Роботу давати тільки ту, яка їм цікава, і де вони можуть проявити креативність,

5. Залучати в команду (вони цінують корпоративну культуру, їм подобаються тусовки, групи, форуми). Які б вони індивідуалісти не були, сидіння по кільканадцять годин за компами на одинці із собою – неприродній стан для людини. Ми – соціальні істоти. Ніяка віртуальна спільнота не замінить живого спілкування. Саме тому і виникли коворкінги.

6. Їм важливо робити щось корисне, емоційно заряджатися. Вони хороші діти, тільки вони інші, не такі, як ми! Ім подобається волонтерська діяльність. Вони радо беруть участь в соціальних проектах. Щиро хочуть врятувати світ. І рятують його!

Але тільки до того часу, поки їм це цікаво. :)

Висновок – хочете, щоб покоління Z у вас працювало добре – будьте модними, цікавими, креативними і робіть хороші речі для цього світу!

Поміркуйте, що найбільше сприяє недисциплінованості учнів у школі. Свої міркування запишіть на аркуші.

(Кожна група міркує про недисциплінованість учнів у школі і записує на великому аркуші 4-5 найтиповіших причин порушення дисципліни).

Групи представляють свої напрацювання.

А .С. Макаренко говорив, що дисципліну не слід розглядати як засіб

виховання, дисципліна є результатом виховного процесу, насамперед зусиль педагогічного колективу.

Формування дисциплінованості – процес досить тривалий і вимагає великого терпіння від учителя, послідовності, наполегливості. Дисципліну у школі обумовлюють:

· загальний порядок у навчальному закладі;

· традиції школи;

· умови школи.

Дуже важливо формувати у дітей дисциплінованість з перших днів перебування у школі. Тоді першокласники добре засвоюють еталон поведінки: як входити і виходити з класу, як вітатися з учителем, стояти біля дошки, що робити під час перерви

Хорошої поведінки не лише вчаться, а й запозичують у своїх наставників.ВІД ТОГО ЧОМУ ВЧАТЬСЯ У ВЧИТЕЛЯ ФОРМУЄТЬСЯ АВТОРИТЕТ.СКЛАДОВОЮ АВТОРИТЕТУ Є ІМІДЖ УЧИТЕЛЯ

На жаль, сучасна школа побудована на зовнішньому підкріпленні вербальною формою, якою виступає заперечення «не» (не руш, не кричи, не бийся, не бігай і т.д.). Позитивних настанов у дисциплінуванні майже немає, одні заборони. Тому варто дорослим замислитись над фразою: «Дисципліна! Чия це проблема?». Як часто відзначаємо дисциплінованих учнів? Майже ніколи. Зате весь час виголошуємо прізвища недисциплінованих.

Л. Савіна визначає дві групи недисциплінованості і відносить до них дітей:

а) з проблемами у мотиваційно-афективній сфері (конфлікти в родині, неадекватне ставлення до навчання серед членів родини, асоціальність, деформація в комунікативній сфері);

б) з проблемами моторного та когнітивного інфантилізму (діти, які не засвоїли норм поведінки, імпульсивні й рухливо- неспокійні).

Перелік можна доповнити і такими найбільш частими причинами:

прагнення позбутися втоми,

бажанням привернути увагу до себе,

наслідувати однокласників і т. д.

При порушенні учнем дисципліни вчителю не слід одразу звертатися до адміністрації школи, батьків, а з’ясувати причину з учнем наодинці. За будь-яких обставин визнавати особу учня позитивною, відокремити почуття до дитини від оцінки вчинку. Будь-які засоби дисциплінування мають виходити з того, що позиція дитини може бути негативною, а сама дитина – ні.

Виявляючи антипатію до дітей з девіантною поведінкою, вчитель тим самим очікує від них недисциплінованості. Діти це відчувають і поводяться відповідно до очікувань.

Вчитель повинен вміти керувати своїми емоціями, знати ціну кожному сказаному слову. Пам’ятати слід народну мудрість: «У ножа – одне лезо, а у слова їх сотні».

Якщо неадекватна поведінка дитини викликана лише прагненням привернути до себе увагу, то ефективним засобом дисциплінування буде ігнорування дитини. Цей засіб матиме ефект, якщо і весь клас демонструватиме таку ж установку.

Дисциплінувати кінестетиків (тих, хто багато рухається) допоможе максимальне навантаження, тоді у них не буде часу нудьгувати.

Для дисциплінування учнів варто обрати певне місце в класі (біля столу, посередині класу). Учні знатимуть, що їх закликають до порядку, якщо вчитель тільки туди підійде.

Не варто забувати про почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю! Дітям до вподоби веселий, оптимістичний учитель.

Засоби дисциплінування можна перераховувати до безкінечності. Але є один, головний засіб – це любов до дитини. Дехто надає перевагу авторитарному дисциплінуванню. Витрачені на таке дисциплінування зусилля руйнують особистість не тільки дитини, а й учителя.

Учитель, щоб знайти підхід до кожної дитини, повинен володіти відповідною педагогічною майстерністю.

Гра «Сонце». Вправа «Портрет сучасного класного керівника»????????

Завдання: Перед вами сонце.(Сонце зображене на ватмані). Кожен промінь – це риса характеру сучасного вчителя. Проміння сонця зігріють вихованців, якщо ви назвете ті риси характеру, які на ваш погляд мають бути в сучасного класного керівника.

Учителі називають риси характеру класного керівника, який зможе стимулювати у вихованців дисципліну

Професійні знання педагогічні здібності

Володіння педагогічними методиками терпіння

Створення ситуації успіху відповідальність

Ініціативність активність

Навички саморегуляції рефлексивність

Емпатія простота у викладенні матеріалу

Позитивне настроювання доброзичливість

Вимогливість саморозвиток

Особистий інтерес обєктивність

Гнучкість толерантність

Визнання принциповість

Незалежність повага

Креативність самодисципліна

Робота в групах. Вправа «Поділись із сусідом»(один, два)

Оберіть із запропонованих моделей спілкування з дітьми три, які вважаєте найбільш доцільними, і три, які вважаєте найменш доцільними у вашій роботі . Поясніть свій вибір.(роздати листочки із записами)

Учитель «Я – сама» (головний ініціатор навчального процесу, але знищує усі форми учнівської ініціативи.

Учитель «Китайська стіна» (завжди зберігає дистанцію між собою й учнями, головне завдання – повідомити, а не навчити).

Учитель «Тетерук» (чує тільки себе, не налаштований на учнів).

Учитель «Ангел» (не нервує, не критикує, встановлює з усіма дружні стосунки).

Учитель «Шоу-мен» (урок нагадує спектакль, а результат мінімальний).

Учитель «Тиран» (я – цар і Бог).

Учитель «Товариш» (переважають дружні стосунки. Особистість педагога, його професійне спілкування, його успіх є ключем до успіху навчання й виховання учнів).

Учитель «Орел» (педагог «піднімається» над класом, він ширяє у світі знань, науки, захоплений ними, але перебуває на недосяжній для учнів висоті).

Учитель «Робот» (діє на основі створеного алгоритму, не звертаючи увагу на обставини, що потребують змін. Наприклад, не підемо на перерву, поки не виконаємо вправу).

Учитель «Гамлет» (характеризується постійними сумнівами, не має чіткої позиції, захищається чужим авторитетом).

Учитель «Рупор» (спрямовує роботу на одну групу дітей – сильних, слабких або обдарованих).

Робота в групах. Вправа «Портрет ідеального вчителя»

Групи отримують завдання(ранок, день,)(кожна група вибирає завдання)

1 група. Створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

2 група. Створити портрет успішного вчителя, вказавши переваги, завдяки яким він став успішним.

Кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список. Після цього виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем-спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.

Вправа «Художники»

Зобразити себе (учителя) у вигляді тварини. Пояснити свій вибір.

Робота в групах. Вправа «Педагогічна майстерність»

Спробуйте знайти вихід із ситуацій, поясніть його доцільність.

Ситуація № 1

Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом у класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: «Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте урок». Як ви відреагували б на це ?

Ситуація № 2

На початку навчального року або після декількох уроків учень робить заяву: «Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити». Якою могла б бути ваша реакція ?

Ситуація № 3

Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас.

А ви не маєте права виганяти мене з класу. Я не вийду, - говорить учень.

Розкажіть про те, як би ви відреагували.

Робота в групах. Вправа «Учень очима вчителя»

Проаналізуйте та презентуйте ситуацію:

Якщо дитина живе у стресі, вона …

Якщо дитина зростає в атмосфері постійної критики, вона …

Якщо дитина почувається безпечно, вона …

Проект рішення педради

І.Заступнику директора з виховної роботи:

І.Здійснювати процес соціалізації підростаючого покоління шляхом:

1.1.Гуманізації навчально-виховного процесу, створення сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.

1.2.Створення кожному учневі ситуації успіху, де б він міг себе реалізувати як особистість.

1.3.Корекції дитячих комплексів;

1.4.Розширення виховного простору на основі зв’язків із соціальним середовищем.

1.5.Виховання моральної стійкості вихованців до впливу негативних факторів соціального середовища.

Постійно. ЗДВ, класні керівники

2.Заступнику директора з навчально – виховної роботи :

2.1.Провести тренінг для вчителів «Створення ситуації успіху»

Січень-Квітень 2018р.

2.2. Проводити індивідуальні консультації для учнів і батьків із проблемних питань щодо дисципліни учнів.

Постійно.

3. Вчителям – предметникам:

3.1. З метою забезпечення єдності вимог у навчанні та вихованні вчителям керуватися програмами «Я-Особистість», «Обдарована дитина».

Постійно.

3.2.Використовувати інноваційні форми організації навчального процесу для активізації діяльності учнів та дотримання свідомої дисципліни

Протягом року

4. Класним керівникам:

4.1. Постійно здійснювати системний соціально – педагогічний супровід класу.

Постійно.

4.2. Провести дослідження учнів та їх батьків із освітніх та соціально – культурних проблем.

До 25.05.18р.

5.3. Активізувати позашкільну виховну роботу з метою забезпечення успішної самореалізації та закріплення навичок свідомої дисципліни.

Протягом року.

Директор пропонує прийняти рішення педради-тренінгу і підводить підсумок ; роздає учасникам «Пам’ятку для вчителя».

Пам’ятка для вчителя

Ставте цілі перед вашими учнями.

Проводьте цікаві та відповідні віку учнів уроки.

Викладайте матеріал яскраво, захоплюйте учнів за допомогою різноманітних методів наочності та змістовності.

Запобігайте нудьзі, яку можуть породжувати втомлюючі повтори та надмірне навантаження.

Пам’ятайте, що різні учні вимагають різних методів навчання.

Надавайте учням достатню можливість вибору серед різних завдань і видів діяльності.

Скеровуйте мислення учнів на більш високі рівні.

Давайте учням цільові завдання.

Надавайте учням можливість працювати у групах.

Створюйте умови, щоб навіть більш «важкі» учні вашого класу отримали можливість відчути себе лідерами.

Частіше обговорюйте, яким ваші учні хотіли би бачити свій клас.

Намагайтесь, щоб у вас був хороший зворотний зв’язок з учнями, так щоб вони могли знати, коли відповідають вашим очікуванням, а коли ні.

Говоріть учням, що ви пишаєтесь їхніми досягненнями.

Будьте природні та щирі.

Дітям потрібен учитель, а не партнер у грі.

Завжди наполягайте на повазі до дорослих.

Завжди проявляйте ввічливість та повагу до учнів.

Будуйте свої стосунки з учнями на позитивній основі.

Будьте послідовні.

Будьте справедливі.

Стримуйте свій гнів.

Не сперечайтесь.

Не принижуйте учня та уникайте сарказму.

Присікаючи чиїсь вчинки, ніколи не карайте весь клас.

Якщо девіантна поведінка стала в класі звичайним явищем, зосередьте увагу на зачинщику.

Не ставте учнів у таке становище, щоб вони пліткували один на одного.

Дозвольте учням на досвіді познайомитися з наслідками їх поведінки.

Не соромтеся проявити почуття гумору.

Будьте достатньо «дорослими», щоб визнавати помилки.

За допомогою фотографій, газетних вирізок про досягнення учнів, класних журналів і тому подібного створюйте історію вашого класу.

Відмічайте «день кращого учня».

Підтримуйте контакт із учнями за межами класу.

Надсилайте додому не тільки погані, а й хороші повідомлення.

Шукайте позитивні контакти.

Учитель «Я – сама» (головний ініціатор навчального процесу, але знищує усі форми учнівської ініціативи.

Учитель «Китайська стіна» (завжди зберігає дистанцію між собою й учнями, головне завдання – повідомити, а не навчити).

Учитель «Тетерук» (чує тільки себе, не налаштований на учнів).

Учитель «Ангел» (не нервує, не критикує, встановлює з усіма дружні стосунки).

Учитель «Шоу-мен» (урок нагадує спектакль, а результат мінімальний).

Учитель «Тиран» (я – цар і Бог).

Учитель «Товариш» (переважають дружні стосунки. Особистість педагога, його професійне спілкування, його успіх є ключем до успіху навчання й виховання учнів).

Учитель «Орел» (педагог «піднімається» над класом, він ширяє у світі знань, науки, захоплений ними, але перебуває на недосяжній для учнів висоті).

Учитель «Робот» (діє на основі створеного алгоритму, не звертаючи увагу на обставини, що потребують змін. Наприклад, не підемо на перерву, поки не виконаємо вправу).

Учитель «Гамлет» (характеризується постійними сумнівами, не має чіткої позиції, захищається чужим авторитетом).

Учитель «Рупор» (спрямовує роботу на одну групу дітей – сильних, слабких або обдарованих).

Кiлькiсть переглядiв: 780

Коментарi