Тренінг «Навчаємо мислити критично»

2017-11-04

/Files/images/тренынг.jpg

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.

Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції?
З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:
• аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
• бачити проблеми, ставити запитання;
• висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
• робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.
Цим мисленнєвим операціям можна і необхідно навчати, а далі – вдосконалювати їх, тренувати, як, наприклад, тренують м’язи спортсмени чи техніку гри – музиканти. І саме школа є ідеальним середовищем для цього.
Але щоб навчити дітей, учителі повинні самі досконало володіти формами і методами, які розвивають критичне мислення. Для цього на базі Немішаївського НВК для учителів закладу та філологів району 04.11.2017р. було проведено тренінг «Навчаємо мислити критично». (Організатор – директор НВК Аліна Володимирівна Примаченко)
Тренер освітньої платформи критичного мислення Ірина Баранова допомогла учасникам зрозуміти, як організовувати роботу, ставити правильні запитання, вести навчальну дискусію, щоб підняти самооцінку дитини, створити «ситуацію успіху».
Після тренінгу стало зрозуміло, що для успішного засвоєння матеріалу дитиною важливою є емоційна атмосфера на уроці. Тренінг вчить знімати обмеження, стереотипи, адже постійна заборона – призводить до небажання щось робити.
Критичне мислення – цілеспрямоване мислення, логічне. На уроці дитина має зрозуміти «Для чого мені це потрібно?», «Що мені це дасть?», «Чому я?».
Вправи «Запитай у автора», «Залиште за мною останнє слово» вчать дитину брати на себе відповідальність, а значить мотивують до опрацювання теми.
Глибокий аналіз подачі матеріалу на уроці був проведений за таблицею Б. Блума. Більшість учасників зробили висновки, що матеріал їхніх уроків подавався лише на сходинці «Знання» і одразу ж остання сходинка «Оцінка», ігноруючи чотири важливих моменти для засвоєння знань учнями.
Висновок, до якого дійшли під час тренінгу: під час уроку з розвитку критичного мислення доцільно, аби вчитель надавав слово учням, а сам говорив якомога менше. Він має бути провідником, стимулювати учнів до роздумів, уважно вислуховувати їхні міркування. Структура уроку суттєво відрізняється від загальноприйнятої.
Після тренінгу учителі впроваджують на своїх заняттях форми та методи і отримують схвальні відгуки від учнівської аудиторії.
Дякуємо за проведення тренінгу Ірині Барановій!

Кiлькiсть переглядiв: 156

Коментарi